Vol. 1 Núm. 4
5 articles en aquesta número
Sísif i els catalans
La manca de sobirania fa que Catalunya es vegi abocada a refer constantment les seves estructures nacionals.
Vol. 1 Núm. 4Sumari: Volum 1, Número 4
Sumari del volum 1, número 4 de la revista Esperit, amb articles sobre política i cultura de Marc Comerma, Marc Maynou, Frederic J. Porta i Borja Vilallonga.
Vol. 1 Núm. 4De la ignorància devastadora
La raó, la ciència i la tecnologia no són infal·libles per la seva pròpia naturalesa, i les accions dels éssers humans tenen efectes inesperats i devastadors.
Vol. 1 Núm. 4El maig del 68 i l'octubre del 17
L’independentisme ha fracassat, enllà dels problemes de lideratge, per ser una emanació ideològica de la generació marcada pels fets del maig del 68.
Vol. 1 Núm. 4Animats i immortals (I)
La modernitat materialista ha exterminat l'ànima i la seva immortalitat. L'ànima és una essència primordial de l'home que recuperem gràcies a la teologia platònica.
Vol. 1 Núm. 4